Siem Raep, Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kees en Anne - WaarBenJij.nu Siem Raep, Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kees en Anne - WaarBenJij.nu

Siem Raep, Cambodja

Door: Annemerel en Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Anne

14 Februari 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Beste lezers,

Eergisteren zijn we aangekomen in Siem Raep, een heel erg mooi klein historisch stadje in Cambodja. vanaf Bangkok was het een behoorlijk lange, maar vrij simpele weg om hierheen te komen.
Eerst hebben we de trein vanuit Bangkok (Hualampong trein station) naar Aranyaprathet genomen. Dat kost per persoon 48 Bath (ongeveer 1 euro) voor een reis van 6 uur. Het was erg leuk om met de trein te reizen, alleen jammer dat hij al om 5:55 in de vroege morgen vertrok :(..We zaten in de trein naast de locals, die (ook al versta en begrijp je er niks van) de hele reis tegen je aanpraten, wat toch wel erg gezellig is. ook kreeg ik (Annemerel) een meisje van 3 jaar in mijn handen gedrukt toen haar moeder even wilde gaan roken. Het meisje heeft vervolgens zonder een kick te geven een half uur in mijn armen liggen slapen en was niet van plan daar weg te gaan.
Vervolgens hebben we vanaf Aranyaprathet een tuk tuk naar de grens genomen om vanaf daar lopend Cambodja binnen te gaan. We hadden het visum in ongeveer 10 minuten. Daarna hebben we met een andere groep backpackers een minibusje genomen naar Siem Raep.

De eerst dag in Siem Raep hebben we nog niet veel gedaan, eerst een beetje bijgekomen van de lange rit, dus besloten we een "ontspannende" vis-voetenmassage te doen. 3 dollar per persoon met een gratis biertje er bij. We hebben ongeveer een uur met onze voeten in een bak met duizenden visjes gezeten die (zoals geschreven stond op de advertentie boven de vissenbak) gevoed moesten worden met onze dode huid omdat ze zo hongerig zijn. Ik was in het begin doodsbang! Eerst hebben we een half uur de "kleine" visjes "gevoed" en vervolgens zijn we naar de grote visjes gegaan, die ook een klein haaitje had die dankbaar aan kees zijn grote teen sabbelde. ondertussen kregen we gratis live muziek van een jongen die "I'm yours" op zijn gitaar speelde en moest kees nog een het Engels controleren van een jongen die Naamkaartjes wilde drukken voor zijn eigen bedrijfje als Tuktuk Chaffeur. Het was trouwens de meest aardige en minst opdringerige tuk tuk chaffeur die we gezien hebben in Siem Raep. Hij had zelfs een manier bedacht om touristen anders te benaderen dan naar ze te schreeuwen: "YOU NEED TUK TUK???!!!" zoals alle tuk tuk chaffeurs doen. Hij had een bordje gemaakt met daarop de tekst: "hello, Tuk Tuk" en daar lacht hij dan vriendelijk bij. 's Avonds kwamen wij hem dan ook inderdaad tegen met zijn bordje en hij zwaaide er lachend mee naar ons en hij vertelde dat hij door dat bordje al veel meer klanten heeft gehad. Wij konden daarom ook niet achter blijven en hebben ons ook naar ons hotel laten brengen door de aardige tuk tuk chaffeur die zichzelf Mr. John Fishman noemt.

Straks gaan we weer naar het centrum, elke dag vliegt voorbij!

tot de volgende keer!
Groetjes,
Kees en Annemerel

• 14 Februari 2014 - 07:56

Judith Fiolet:

Hoi stoere backpackers, wat een mooie reis maken jullie en super dat er toch heel aardige mensen zijn. Hoe armer hoe liever zou je bijna gaan denken.Ik lees met veel plezier de verhalen en wilde dat ik nog wat jonger was en ook zo op reis ging, dit pakken ze jullie nooit meer af.heel veel succes met de verdere reis, liefs judith

• 14 Februari 2014 - 07:56

Judith Fiolet: