Week 3: BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees en Anne - WaarBenJij.nu Week 3: BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees en Anne - WaarBenJij.nu

Week 3: BANGKOK

Door: Annemerel

Blijf op de hoogte en volg Kees en Anne

03 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Weer even een kort verslagje!

We zijn afgelopen vrijdag vertrokken van Koh Chang naar Bangkok! Het was een behoorlijk pittige reis om van het plaatsje waar we verbleven op Koh chang naar Bangkok te gaan. Eerst namen we een taxi van Klong Kloi Beach naar het centrale punt op Koh Chang -het was echt een dodemanstocht door de jungle en de hoge bergtoppen- vervolgens namen we de veerboot om weer naar het vaste land te komen, om daar vandaan een "VIPBus" te nemen die ons mee nam naar Khosan Road in Bangkok.

Gelukkig zaten er in de bus mensen die wel van een praatje maken hielden, zoals een Vietnamees-Franse vrouw die samen met haar man vakantie vieren in Thailand, hele lieve mensen. Ze komen uit de provincie waar ook de film "A good year" is opgenomen! Na de foto's te bekijken van hun typisch Franse huis, werden we dan ook hartelijk uitgenodigd om een weekje te komen logeren (Gelijk al de volgende reis in het vooruitzicht!!).

Toen we eindelijk arriveerde in Bangkok moesten we een manier vinden om naar ons Hotel te komen. Best wel even wennen als je alleen maar een eiland gewend bent met maar 1 hoofdweg. Gelukkig zaten er twee stelletjes in de bus die beide vaker in Bangkok waren geweest en wisten hoe we op een goedkope manier konden reizen! Dus gingen we met een hele groep naar het metro station; het Franse koppel, het Zweedse koppel en het Australische koppel. Uiteindelijk moesten we op het laatst nog een taxi nemen die ons naar het hotel zou brengen, maar ook de taxi chaffeur wist niet waar het hotel was en hebben we het laatste stuk moeten lopen. Thaise mensen vinden kennelijk al heel snel iets heel erg ver lopen, maar het was denk ik nog maar een kwartiertje van waar we uit de taxi gegooid waren.
Maar... Het was het meer dan waard, we hebben een heel net hotel met zwembad op het dak en we zitten in een leuke levendige buurt! Volgens ons is het een rijkere Chineze buurt.

we zijn het weekend maar een beetje in deze buurt gebleven en bij het hotel omdat het gisteren de dag was van de verkiezingen... erg veel opstanden en relletjes uit voortgekomen, gelukkig weinig van gemerkt!

Vandaag hebben we een poging gedaan om naar de Vietnamese Ambassade te komen. Na ongeveer 2 uur lopen (zowel de goede als de verkeerde kant) eindelijk te zijn aangekomen bij de ambassade, bleek hij gesloten voor het Vietnamees Nieuw jaar... Domper... Donderdag maar weer proberen.

Straks mag ik Kees' Haar afknippen... SPANNEND! (Later de foto's!!). En nu even uitzoeken of er nog ergens een leuk marktje is om naar toe te gaan!

Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes,
Annemerel en Kees